Ta strona używa ciasteczek, dowiedz się więcejOK
Cienka czerwona linia
2013-12-11
Reportaż
Jagoda Kołodziejczak, Kamil Całus

W ciągu sześciu lat od poprzedniego ataku terrorystycznego wydano w Moskwie duże środki na wzmocnienie systemu bezpieczeństwa w metrze. Marcowy atak pokazał jednak, że nie zrobiono w tej kwestii tyle, ile obiecano, a poczucie zagrożenia, od lat uśpione, znów pojawiło się wśród mieszkańców stolicy.

Metro zbudowano na polecenie Stalina jako wyzwanie rzucone burżuazji przez prostych proletariuszy: oto prosty naród będzie mógł przechadzać się „carskimi pałacami” każdego dnia w drodze do pracy. Otwarcie pierwszej linii – czerwonej, zwanej też Sokolniczeską – miało miejsce 15 maja 1935 roku. Łączyła ona stację Sokolniki z położonym w centrum miasta Parkiem Kultury i Wypoczynku imienia Maksima Gorkiego. Metropoliten, jak dumnie zwą swoją kolejkę moskwiczanie, jest najbardziej popularnym środkiem transportu w moskiewskim megapolis. Każdego dnia korzysta z niego około dziesięciu milionów ludzi. Szacuje się, że między pierwszym a drugim wybuchem w podziemiach znajdowało się około dwóch milionów pasażerów…


Polecamy inne artykuły autora: Jagoda Kołodziejczak
Polecamy inne artykuły autora: Kamil Całus
Powrót
Najnowsze

Płomień Braterstwa – bez Polaków czulibyśmy się dziś osamotnieni

22.08.2019
Mateusz Stachewicz Ołena Bodnar
Czytaj dalej

Gruzja: pełzająca aneksja

20.08.2019
Mateusz Kubiak
Czytaj dalej

Warszawa: Tych lat nie zapomni historia… Stosunki polsko-sowieckie w czasie II wojny światowej

19.08.2019
NEW
Czytaj dalej

Płomień Braterstwa – Szukanie łączników

16.08.2019
Sonia Knapczyk
Czytaj dalej

Obalić bolszewików

15.08.2019
Jan Pisuliński
Czytaj dalej

Schyłek putinizmu nie jest równoznaczny z perspektywą budowy demokracji

14.08.2019
Jadwiga Rogoża Krzysztof Popek
Czytaj dalej

copyrights © 2010-2017 by Kolegium Europy Wschodniej im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego we Wrocławiu