Ta strona używa ciasteczek, dowiedz się więcejOK
Cienka czerwona linia
2013-12-11
Reportaż
Jagoda Kołodziejczak, Kamil Całus

W ciągu sześciu lat od poprzedniego ataku terrorystycznego wydano w Moskwie duże środki na wzmocnienie systemu bezpieczeństwa w metrze. Marcowy atak pokazał jednak, że nie zrobiono w tej kwestii tyle, ile obiecano, a poczucie zagrożenia, od lat uśpione, znów pojawiło się wśród mieszkańców stolicy.

Metro zbudowano na polecenie Stalina jako wyzwanie rzucone burżuazji przez prostych proletariuszy: oto prosty naród będzie mógł przechadzać się „carskimi pałacami” każdego dnia w drodze do pracy. Otwarcie pierwszej linii – czerwonej, zwanej też Sokolniczeską – miało miejsce 15 maja 1935 roku. Łączyła ona stację Sokolniki z położonym w centrum miasta Parkiem Kultury i Wypoczynku imienia Maksima Gorkiego. Metropoliten, jak dumnie zwą swoją kolejkę moskwiczanie, jest najbardziej popularnym środkiem transportu w moskiewskim megapolis. Każdego dnia korzysta z niego około dziesięciu milionów ludzi. Szacuje się, że między pierwszym a drugim wybuchem w podziemiach znajdowało się około dwóch milionów pasażerów…


Polecamy inne artykuły autora: Jagoda Kołodziejczak
Polecamy inne artykuły autora: Kamil Całus
Powrót
Najnowsze

Okiem Kremla: jak Polska fałszuje historię

03.01.2020
Karolina Blecharczyk
Czytaj dalej

Kraków: Polacy w Petersburgu na przełomie XIX i XX wieku

29.12.2019
NEW
Czytaj dalej

Wojtyła, czyli prometeizm w Watykanie

27.12.2019
Cornelius Ochmann
Czytaj dalej

Gazprom – rosyjski gigant na progu zmian

22.12.2019
Marek Budzisz
Czytaj dalej

Rusza nabór do Akademii Ziem Zachodnich i Północnych

19.12.2019
NEW
Czytaj dalej

Gacharia sucharia i kurczaki, czyli o kolejnym miesiącu antyrządowych protestów w Gruzji

19.12.2019
Daria Szlezyngier
Czytaj dalej

copyrights © 2010-2017 by Kolegium Europy Wschodniej im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego we Wrocławiu